Zgodnie z rozporządzeniem MEiN do zadań pedagoga specjalnego należy przede wszystkim:
  • prowadzenie badań i działań diagnostycznych związanych z rozpoznawaniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dzieci w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w ich funkcjonowaniu;
  • rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych dzieci;
  • określanie niezbędnych do nauki warunków, sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, w tym wykorzystujących technologie informacyjno-komunikacyjne, odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka;
  • współpraca z zespołem w zakresie opracowania i realizacji indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, w tym zapewnienia mu pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
  • rozpoznawanie przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dzieci lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie dziecka i jego uczestnictwo w życiu przedszkola;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z dzieckiem;
  • dostosowanie sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych dziecka oraz jego możliwości psychofizycznych,
  • dobór metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb dzieci;
  • udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dzieciom, rodzicom i nauczycielom;
W naszym przedszkolu zajęciami specjalistycznymi objęte są dzieci w wieku 4-6 r.ż. Podczas zajęć stosowane są różnorodne metody i formy pracy, m.in. elementy Integracji Sensorycznej, ćwiczenia koncentracji uwagi, rozwijanie motoryki małej, czy funkcji poznawczych.  Na zajęcia uczęszczają także dzieci szczególnie uzdolnione, które mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań i talentów.