Grupa 5 - Motylki



Rozmowa z dziećmi na temat deszczowej pogody. Omówienie jak ubieramy się podczas takiej pogody. Układanie na macie do kodowania odpowiednich elementów i wyznaczenie trasy za pomocą kodu od kaloszy do parasola. Wykonanie zakodowanej  pracy – „parasola.”


22 listopada obchodziliśmy w grupie  Dzień Kredki.  Święto to jest w szczególny sposób związane z dziećmi. Swoje pierwsze prace dzieci wykonują właśnie przy użyciu kredki. Na początku dzieci wysłuchały piosenki pt.: „Kolorowe kredki”, a potem wspólnie zastanawialiśmy się: „co by było, gdyby nie było kolorów” i który z nich jest najważniejszy? Dzieci wykazały się dużą pomysłowością odpowiadając na pytania. Następnie układały puzzle i wykonały okulary z kredkami.


21 Listopada przypada Światowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. To niezwykle ważne święto. Jest to wspaniała okazja, aby swoją życzliwość pokazać najbliższym.Na początku zajęć dzieci zapoznały się z utworem pt: „Królewna Gburka”, aby na jego podstawie doświadczyć, jak ważne jest, aby być miłym dla innych ludzi. Wspólnie z dziećmi ustaliliśmy także co oznacza „być dobrym kolegą/koleżanką” oraz co należy zrobić, aby uczcić to święto? Z tej okazji dzieci  starały się powiedzieć sobie coś miłego. Przypomnieliśmy sobie także magiczne słowa: "proszę", "dziękuję", "przepraszam", "uśmiechnij się" czy "życzę miłego dnia!". Każdy mógł „ poczęstować się uśmiechem” i zabrać ze sobą. Nie został ani jeden uśmiech, wszystkie zostały zabrane. Również nasz personel przedszkolny mógł „poczęstować się dobrym słowem” od naszej grupy.

W dniu życzliwości życzymy wszystkim uśmiechu i radości.

20 listopad to Dzień Praw Dziecka. W tym dniu dzieci  uczestniczyły w zajęciach dydaktycznych przygotowanych specjalnie na ten wyjątkowy dzień. Wszystkim dzieciom zostały przybliżone Prawa Dziecka oraz ich wielka ranga. A jeżeli mowa o prawach dziecka, nie mogło zabraknąć wspomnienia osoby Janusza Korczaka. Janusz Korczak nieustannie podkreślał, że dziecko w żadnym momencie swojego życia nie może być przedmiotem manipulacji świata dorosłych. Dorośli nie chcą dopuszczać dzieci do spraw codziennych, tłumacząc, że dzieci są zbyt małe i niedoświadczone. Ale według Korczaka dziecko to samoistna jednostka, która zasługuje na szacunek i przestrzeganie jej praw. Dzieci dowiedziały się, że  cenił on wartości takie jak: sprawiedliwość, szacunek, godność, piękno, prawdę i miłość do bliźniego. Z wielkim zaangażowaniem wykonały również prace plastyczne, które obrazowały ich prawa.