Grupa 1 - Pszczółki

Witamy małe „Pszczółki” w naszym przedszkolu

Na wiosnę  zaczynają się prace w ogródkach. Nasze Pszczółki  dzielnie pracowały w domowych ogródkach, ale także na działkach. Kopały, podlewały, siały. Zapewne dobrze się bawiły przy tych pracach, ale jak wiemy przez zabawę do nauki. Myślę że zdobyły wiedzę na temat roślin i pracy w ogrodzie. Brawo dzieci i rodzice J


W ubiegłym tygodniu przerabialiśmy temat „Higiena na co dzień”. Dzieci już wiedzą, że o higienę trzeba dbać a o to  dowody. 



W tym tygodniu naszym tematem był „Mój Kraj”,  do którego dzieci wraz z rodzicami ambitnie przyłożyły się do pracy i o to mamy piękne prace plastyczne i nie tylko. Dziękujemy dzieciom i rodzicom.


W tym tygodniu temat brzmiał „ Dbam o własne bezpieczeństwo” .

W trakcie zabaw przez cały dzień dzieci aktywnie pracowały wykonując wiele rzeczy dotyczących tematu. Pomagały także w obowiązkach domowych, a  niektórzy nadrabiali zaległości.  Jak widać aktywność  dzieci i rodziców jest bardzo duża, dzięki czemu możemy podzielić  się efektami  w postaci zdjęć.  Dziękujemy bardzo rodzicom i dzieciom  za aktywność. 

   O to jak dzieci wykonywały zadane prace o segregacji śmieci, dbania o przyrodę, ziemię ( I nie tylko)


 Jak to bywa u Pszczół, nasze małe pszczółki także dzielnie pracują w domu i wykazują się pomysłowością i tworzą ciekawe rzeczy. 

Dzień dobry Pszczółki

 

Przesyłam materiały do wspólnej pracy i zabawy z rodzicami

Obejrzyjcie krótki film o zwierzętach mieszkających na wsi

https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8

1.  Wysłuchajcie  bajki ortofoniczne, która przeczytają Wam rodzice „W zagrodzie” Małgosi (E. Michałowska), a następnie naśladujcie odgłosy zwierząt

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi

Każde zwierzątko o jedzenie prosi.

Piesek szczeka: Hau, hau, hau.

Kotek miauczy: Miau, miau, miau.

Kura gdacze: Kod, ko, dak.

Kaczka kwacze: Kwa, kwa, kwa.

Gąska gęga: Gę, gę, gę.

Ona też chce najeść się.

Owca beczy: Be, be, be.

Koza meczy: Me, me, me.

Indor gulgocze: Gul, gul, gul.

Krowa ryczy: Mu, mu, mu.

Konik parska: Prr, prr, prr.

A pies warczy: Wrr, wrr, wrr.

I tak gra orkiestra ta,

Aż Małgosia jeść im da.

 

3. Wykonajcie prace plastyczną – zwierzątko dowolną techniką. Przesyłam link gdzie znajdziecie mnóstwo fajnych przykładów do wykonania pracy

 

https://www.google.com/search?q=zwierz%C4%99ta+domowe+praca+plastyczna&tbm=isch&ved=2ahUKEwjq8avw98boAhXW6CoKHXdZBbIQ2-cCegQIABAA&oq=zwierz%C4%99ta+domo

 

4. Na koniec posłuchajcie piosenek które możecie fajnie naśladować ruchem i głosem. Do wspólnej zabawy w domu

https://www.youtube.com/watch?v=30nw6AtuGiQ

 

https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY

 

 

Drogie dzieci,

Czas na j. angielski, dzisiaj poznamy kilka słów o wiośnie. Przygotujcie karty razem z rodzicami. Możecie je wydrukować lub narysować samodzielnie. Bawcie się z rodzicami i rodzeństwem tak jak my na zajęciach. Pamiętajcie o naszych piosenkach. Dzisiaj poznamy jeszcze jedną. 

Miłej zabawy.

 

 

Drodzy rodzice,

W załączonym pliku znajdą Państwo karty obrazkowe oraz podpisy w j. angielskim. Proszę o wydrukowanie kart, jeśli nie mają Państwo drukarki proszę razem z dzieckiem narysować symbole wiosny. Kartami można bawić się z dzieckiem w następujący sposób:

a)      Pokazujemy dziecku karty i nazywamy je w j. angielskim, dziecko powtarza za nami

b)      Pytamy jakie kolory widzi i prosimy żeby je nazwało w j. angielskim

c)       Prosimy żeby dziecko przeliczyło ilość kart w j. angielskim (dzieci doskonale liczą w zakresie  1-5 a nawet 1-10)

Dodatkowo proszę utrwalać podane piosenki:

https://www.youtube.com/watch?v=tRNy2i75tCc

https://www.youtube.com/watch?v=RuqvGiZi0qg

 

Oraz zaśpiewać wraz z dzieckiem nową :

https://www.youtube.com/watch?v=gAcDUEgMgmY

Materiał
Wiosna